FAQ: Veel gestelde vragen over Personal Training

PiT PeperPersonal Training (PT) zijn trainingen waarbij getraind wordt in een 1 op 1 situatie. Daarbij wordt gewerkt aan vooraf bepaalde persoonlijke doelen.

De essentie van personal training is dat er één op één wordt getraind. Op verzoek worden soms groepjes van 2 of 3 personen samengesteld om samen met een partner of vriend(in) te trainen, maar het principe is dat jijzelf alle begeleiding krijgt.

pitJA, Petra van Bergeijk geeft op bepaalde momenten groeptrainingen. Let op: het aantal deelnemers is beperkt om toch een persoonlijke begeleiding te geven. Steeds meer belangstelling komt voor de vrolijke trainingen "PiT-Boxing". Sporters uit de duursport (fietsen, hardlopen etc) bouwen een allround conditie op. Ook mensen die willen afvallen kunnen hier prima terecht. Meer info over PiT-Boxing hier.
Tevens is er de zgn. "3-B Training" (benen, buik en borst).

Tot slot kan na voorafgaand overleg ook met z'n tweeën personal training worden gevolgd. Het is soms een extra stimulans om samen met je partner of een bekende te trainen. 

pitOmdat Petra's Individuele Trainingen écht individueel zijn, kun je overal voor trainen. Enkele voorbeelden zijn:
- Herstellen na blessure
- Overgewicht verliezen
- Toewerken naar een skivakantie of wedstrijden
- Starten na een hartrevalidatieprogramma
- Gewoon lekkerder in je vel zitten.

pitJA, Personal training is maatwerk. Daarom voor iedereen geschikt.

pitJA, natuurlijk! Wij vinden gezondheid heel belangrijk, dus ook om corona-virusverspreiding tegen te gaan. Hierover is een afzonderlijke pagina beschikbaar die, wanneer nodig, wordt bijgewerkt. Lees de informatie over sporten en corona hier.

pitGeen probleem, veel oefeningen kunnen prima uitgevoerd worden zonder apparaten. Wanneer er wel een trainingsapparaat wordt ingezet (denk aan een fietstrainer of loopband), dan zorgt de Personal Trainer er voor dat deze voor jou goed staat afgesteld.

pitJA, het tempo past altijd bij jou. De training in groepen geeft de ruimte aan jou om je eigen tempo aan te houden. Wanneer een andere sporter méér of minder oefeningen doet dan jij, is dat altijd mogelijk. Petra houdt dit voor jou in de gaten!

PiTNee. Juist omdat iedereen anders is, kunnen ook mensen met een mindere conditie in een besloten omgeving werken aan het verhogen van de conditie. Het is daarom goed te weten dat Petra van Bergeijk een gedegen opleiding heeft en precies weet wat voor jou onder deze omstandigheden goed is.

PiTStandaard wordt iedere keer 60 minuten getraind. Inclusief warming-up en cooling-down. In overleg kan hiervan worden afgeweken, immers het belang van de sporter staat voorop! Meld altijd als er speciale omstandheden zijn waarmee rekening gehouden moet worden. De Personal Trainer is er voor jou en niet omgekeerd. 

PiT Hier is geen standaard antwoord op mogelijk. Afhankelijk van de te bereiken doelstelling(en) varieert de duur van de training. Als voorbereiding van een wedstrijd geldt de wedstrijddatum als einddatum. Veel cliënten trainen het hele jaar door om in vorm te blijven, maar je kunt ook een aantal lessen/sessies afnemen. 

PiT PeperNee, vooraf wordt bij de intake goed besproken welke wensen jij hebt. Dat kán spierversterking zijn, maar ook afvallen, beter fit voelen of algehele conditieverbetering krijgen. Om die reden is het intakegesprek belangrijk. Deze wordt door Petra kosteloos afgenomen.

pitPiT heeft een speciaal programma (small group) voor mensen die Parkinson hebben. Het is een bewezen methode om door middel van boks-oefeningen meer stabiliteit te ontwikkelen en een betere controle over motoriek. Lees meer op deze pagina over Parkinson-boksen.
Het is ook mogelijk om deze trainingen in een 1 op 1 situatie te volgen.

PiTNee, dat is niet standaard de regel. Er zijn situaties te bedenken dat we kijken naar je eetgedrag en of hier verbeterpunten zijn te behalen. Ook hier geldt dat steeds gekeken wordt naar jouw situatie.

PiTVoeding van wezenlijk belang om je lichaam gezond te houden. Helaas hebben wij in onze maatschappij veel ‘voedingsproducten’ die het tegenovergestelde veroorzaken. Petra van Bergeijk is gecertificeerd voedingsadviseur volgens de Orthomoleculaire voedingsleer. Volgens deze voedingsleer is een op maat geschreven voedingsplan de oplossing.

Lees hier meer over "sporten en voeding".

PiT Nee. Voor individuele trainingen hebben wij individuele afspraken; die passen we aan naar jouw omstandigheden. Elders op de website staan de vaste trainingen die Petra van Bergeijk in groepen geef. Ook daar wordt tijdens de trainingen rekening gehouden met de mogelijkheden van de deelnemers die op dat moment aanwezig zijn.

PiTNee. Vooraf wordt besproken of wordt getraind in de eigen fitnessruimtes, of in de buitenlucht. Met name zijn buiten meerdere locaties beschikbaar. Om niet afhankelijk te zijn van de wisselende weersomstandheden en beschikbaarheid van de buitenlocatie wordt in de meeste gevallen gekozen voor de eigen trainingsruimte waar ook een kleedkamer en douche aanwezig is.

PiTPetra’s individuele Training komt in zulke gevallen aan huis. In de auto worden de benodigde materialen meegenomen. Ideaal bij revalidatie. Vraag aan Petra naar de mogelijkheden!

PiTStel jouw vraag bij voorkeur via ons contactformulier. Petra neemt vervolgens persoonlijk contact op. Vul een telefoonnummer in en ze probeert eerst jouw vraag telefonisch te beantwoorden. (Geef aan wanneer je het best gebeld kunt worden).
Bellen is wel mogelijk, maar Petra neemt geen telefoon aan wanneer zij traingen geeft. Spreek dan de voicemail in, of stuur alsnog de vraag per e-mail.

pitPiT-TiP: Twijfel je of je met een training wilt meedoen? Doe de test voor jezelf en meld je aan voor een vrijblijvende proeftraining. Neem eventueel een vriend(in) mee! 

PetrasIndividueleTraining

NASM certitied logo