user_mobilelogo

ORTHOMOLECULAIRE VOEDING

GEZONDE VOEDING

Voor een gezond lichaam

Voor Orthomoleculaire voedingsadvies naar Petra van Bergeijk | PiT-Sportief

GEZONDE
VOEDING

Voor een gezond lichaam

Voel je fitter

Vrijwel iedereen weet dat voeding bepalend is voor je lichamelijke conditie en gezondheid.
Minder bekend is dat veel gezondheidsklachten eenvoudig kunnen worden verminderd of zelfs verdwijnen door het voedingsgedrag hier op aan te passen. Gezonde voeding zorgt verder voor een fitter gevoel en betere conditie. Helaas worden via makkelijk toegankelijke wegen verleidelijke producten aangeboden. Bezorgdiensten aan huis zijn vaak makkelijk, maar de kant-en-klare maaltijden zijn lang niet altijd zo gezond zijn als wat wordt verwacht.

Wat is het?

Ortho = goed. En Moleculair heeft te maken met de moleculen in onze cellen.
Orthomoleculaire voeding is dus voeding dat optimaal afgestemd is op de moleculen in onze cellen.

Voor wie is het?

Een gezond leven is iedereen gegund. Dus het is het voor iedereen. Ook voor jou. In de praktijk melden zich het eerst mensen die kampen met wat men noemt 'vage klachten', vermoeidheid, lusteloosheid, slaapproblemen, concentratieverlies etc. Vaak speelt een onjuist eetgedrag hierbij een belangrijke rol.

Wat doet het?

Met de juiste voeding voor de moleculen in onze cellen er voor zorgt dat het lichaam optimaal kan functioneren en gezond blijft.
Juiste voeding voorkomt gezondheidsklachten en juiste voeding repareert wanneer we ziek zijn.
Bijna 70% van onze gezondheidsklachten is voeding gerelateerd. Ziek zijn heeft dus vaak alles te maken met de verkeerde voedingsgewoonten die we erop na houden.

Wat levert het op?

Stappen die nodig zijn om je voedingspatroon aan te passen:
1) Je wordt bewust van het feit dat voeding maakt wie je bent
2) Je verzamelt informatie over juiste voeding
3) Je past deze kennis stapsgewijs toe in het dagelijks orthomoleculair voedingspatroon.
Vervolgens voel je je fitter en gezonder.

PiT-Sportief adviseert gezonde voeding: orthomoleculaire voeding

Voorbeeld van eenvoudig te bereiden, smakelijke maaltijden. 

PiT-Sportief adviseert gezonde voeding: orthomoleculaire voeding

Nog een voorbeeld van smakelijke maaltijd, eenvoudig te bereiden.

PiT-Sportief adviseert gezonde voeding: orthomoleculaire voeding

Voorbeeld van heerlijk frisse en gezonde smoothie.

Waar moeten we op letten in grote lijnen:

• Het vermijden van transvetten, suikers en toegevoegde stoffen zoals bepaalde E-nummers.
• Ontzurende voeding
• Groente
• Onverzadigde en verzadigde vetten
• Onverzadigde omega-3-vetzuren en omega-6-vetzuren
• Plantaardige eiwitten en dierlijke eiwitten
• Micronutriënten
• De bloedsuikerspiegel

Is dat niet ingewikkeld?

Wanneer je rekening houd met de verschillende bovengenoemde onderdelen, zorg je optimaal voor je moleculen en dus voor je lichaam. Deze opsomming klinkt ingewikkeld en is het ook als je er geen kennis van hebt.

Laat je adviseren door een specialist die dit voor je vertaalt naar alledaagse eet-tips.

De vier aandachtspunten bij goede voeding

1. Ontzurende voeding:

Veel van ons eten is zuurvormend en brengt ons uit balans, door meer ontzurende voeding te eten kunnen we die balans opnieuw vinden. (Klik hieronder op een trefwoord.)

Groente
(On)verzadigde vetten
Omega Vetzuren

2. Plantaardige /Dierlijke eiwitten

Plantaardige eiwitten zijn een belangrijke aanvulling of vervanging van dierlijke eiwitten.

Voorbeelden zijn paddenstoelen, sperziebonen, snijbonen, sugarsnaps, geroosterde pijnboompitten en pompoenpitten.
Peulvruchten (tuinbonen of bonen) bevatten ook plantaardige eiwitten, maar zijn wat zwaarder verteerbaar.

3. Micronutriënten

Dit zijn vitamines en mineralen, deze optimaliseren onze lichaamsfuncties en zijn daarom ontzettend belangrijk.
Belangrijk om zoveel mogelijk seizoensgebonden voeding en verse (biologische) producten te eten omdat deze rijker zijn aan voedingsstoffen.

4. Bloedsuikerspiegel

Door bewust te kiezen voor langzame koolhydraten en het gebruik ervan te beperken, is het mogelijk om je bloedsuikerspiegel constant te houden.
Vermijd hiervoor suiker, witte pasta en wit brood.

Gezond eten en toch lekker. Met PiT-Sportief

Smakelijke toepassing van zaden en gezonde granen.

Gezond eten en toch lekker. Met PiT-Sportief

Meloen als dorstlesser; heerlijk op warme dagen.

Gezond eten en toch lekker. Met PiT-Sportief

Maaltijden met (bijna) geen koolhydraten

Als je met bovenstaande onderdelen rekening houdt, ben je "ORTHO MOLECULAIR" bezig.
Wanneer je de cellen de juiste voeding geeft om optimaal te kunnen functioneren, zit daardoor snel gezond en lekker in je vel.

Kort gezegd: DIT IS WAT ORTHOMOLECULAIRE VOEDING, VOOR JE KAN DOEN!

Ingewikkeld? Welnee, je hoeft alleen de adviezen van Petra op te volgen.

Interesse? Deze wijze van voeding vraagt een professionele begeleiding.
Neem contact op met Petra van Bergeijk om een afspraak te maken.

Tarieven Orthomoleculaire Consulten

Op deze pagina lees je werkwijze en tarieven

CONTACTFORMULIER

Stel hier je vraag over Personal Training of voedingsadvies.

Graag invullen.

Graag alleen letters invullen

Vul aub je achternaam in, met eventuele tussenvoegsels.

Graag hier je woonplaats invullen.

A.u.b. een werkend e-mailadres invullen, hier ontvang je jouw inschrijfbevestiging en correspondentie.

Bij voorkeur een mobielnummer vermelden waarop je vóór de training bereikbaar bent.

Maak een keuze waar je vraag over gaat.

Stel hier je vraag.

Geef aan akkoord te zijn met de privacy verklaring.

Laat een ouder of verzorger deze inschrijving accorderen indien je niet meerderjarig bent.

Meld je hier aan voor de PiT-Sportief Nieuwsbrief